SPECJALNY Gong Symfoniczny - TAM TAM (Chao), STROJONY DO CZAKRY KRZYŻOWA (II), o średnicy 16 cali / 40 cm.
Gong ten ma wyraźnie zagięty brzeg i charakterystyczne kręgi naprzemienne: złotego, polerowanego metalu oraz czarnego, nie polerowanego stopu.
Gongi TAM TAM są wykonane ręcznie z twardego stopu metali. W środku polerowany jest na złoto, na zewnątrz matowy. Ze względu na jego zagięcie na brzegach brzmi bardziej basowo i masywniej niż Gong Fen (Wietrzny).
GONGI STROJONE - są unikalną, specjalną kolekcją gongów, produkowanych w Nepalu, strojonych specjalnie do tonów danej czakry (ich wibracje aktywują i rezonują z określoną czakrą).
Gongi te mają piękny, donośny dźwięk (niezależnie od rozmiaru) i wyraziste tony.
Tam Tamy, to prawdopodobnie najstarsza linia gongów dostępnych w obecnych czasach i prawdopodobnie najbardziej liczna. Gongi te wykonane są z brązu odlewanego do formuły około 76% miedzi i 23% cyny, plus śladowe ilości cynku i żelaza. Są one bardzo ciężkie.
Właściwości dźwiękowe gangu TAM TAM: ma on bardzo silny ton podstawowy, choć niektóre dodatkowe brzmienia i wariacje migotają cicho nad jego szczytem. Kiedy gra się forte lub fortissimo, wydźwięk jest znacznie szybszy, z dużą ilością tonów, ale szybko wygasa. Gong ten produkuje szeroki zakres tonów i częstotliwości harmonicznych.
---------------------------------------------
Gongi Symfoniczne STROJONE pochodzą z nepalskiej manufaktury o wieloletnim doświadczeniu w produkcji gongów. Cała produkcja odbywa się rękodzielniczo; jedynymi maszynami są młoty hydrauliczne, które są używane do wstępnej obróbki stopu po jego rozgrzaniu.
Strojenie: czakra kżyżowa II (w systemie wedyjskim)
Średnica: 16 cali / 40 cm
Do gongu dołączona podstawowa pałka (tzw "czosnek").
Aby uzyskać inne dźwięki, warto stosować różne rodzaje pałek.
Pochodzenie: Nepal
Zdjęcie przedstawia typ gongu, a nie dany egzemplarz. Jest to wyrób rękodzielniczy i każdy egzemplarz może się różnić od powyższej specyfikacji i/lub zdjęcia.
Ważne! Gongi to wyroby handmade - mogą posiadać różne wgniecenia, rysy, odpryski, a nawet przerdzewianie. Wiele z nich jest produkowanych w ten sposób, aby "imitować" stare używane gongi.
Natomiast wszystkie estetyczne ubytki w żaden sposób nie wpływają na jakość dźwięku (można gongi we własnym zakresie poprawiać, malować, ozdabiać itp).